_edited.jpg

Reflektionskuppel

Hvad er et multi-religiøst møbel? Kan det overhoved lade sig gøre?

Velkommen til præsentation af Refleksionskuplen på Center for Tro og Fordybelse, Herlev Hospital

Refleksionskuplen er et forsøg på at skabe et møbel der kan anvendes af forskellige trosretninger og til alt fra meditation, bøn eller bare stilhed. Kuplen giver en fornemmelse af ”et rum i et rum”, som brugeren kan anvende i religiøs eller eksistentiel sammenhæng.

Den 26. august kl. 10-12 inviterer projekt-teamet fra Lund Universitet til præsentation af projektet, hvor vi får lov at se, teste og give feedback på Reflektionskuplen.

Projektteam
Projektteamet består af to forskere fra Lunds Universitet og Københavns Universitet, Emil Hilton Saggau og Ryszard Bobrowicz, og en dansk-svensk møbeldesigner, Kristoffer Ponteen.

Tilmelding:

Tilmelding er ikke nødvendigt, men send evt. en mail til idt@km.dk, så får du besked, hvis der er ændringer i programmet.

26. august kl. 10:00-12:00 2022

logo hvidt.jpg

Center for Tro og Fordybelse

Herlev Hospital,
2730 Herlev

G%C3%A5%20for%20b%C3%B8rn%20plakat_edite

UDSKUDT Gå for Børn

Grundet forsamlingsforbuddet pr. 9/9-20 er Gå for Børn udskudt til foråret 2021. Datoen vil fremgå heraf siden, så snart den er fastlagt.

Gå med og støt børnene!

I samarbejde med Sekretariatet i Værebro Park og Bagsværd Kirke inviteres til en dejlig gåtur rundt i Bagsværd.

Arrangementet starter kl. 10 ved Beboerhuset.,Værebrovej 76.

Hele programmet kan læses ved at klikke på billedet ovenfor.

Vi holder én meters afstand pga. COVID-19

Pengene går til Børnetelefonen. Prisen er 50 kr. pr. familie, hvis man har råd. Man må gerne donere mere, hvis man har lyst.

Tilmelding sker hos Nada på 21 83 32 83 / nadz@dabsocial.dk.

Pengene overføres på Mobilepay: 70 48 19. Skriv dit navn i donationen.

Søndag d. 13/9 kl. 10-14

bagsv%25C3%25A6rd_kirke_logo_edited_edit

Bagsværd Kirke

Taxvej 16, 2880 Bagsværd

Mosaik kvadrat.jpg

Temadag om danskere med tyrkiske rødder

Den største gruppe indvandrere og efterkommere i Danmark har tyrkiske rødder – danskere, som folkekirken har meget lidt kontakt med, men hvorfor?

Til en temadag i Brøndby Strand Kirke, går vi på undersøgelse sammen.

PROGRAM

9:00-9:30: Intro og velkomst

9:30-10:15: Kortlægning af det tyrkiske Danmark, Deniz Serinci

11:00-12:30: At vokse op som dansker med tyrkiske rødder, Ahmet Polat

12:30-13:15: Frokost

13:15-14:45: Kristendommen og tyrkisk identitet, Gülsüm I.

15:00-16:00: Efterbehandling og afslutning

Det er gratis at deltage inkl. forplejning hele dagen.

16. september 2021

logo hvidt.jpg

Brøndby Strand Kirke

Brøndby Strand Centrum 90, 2660 Brøndby

Greater Love logo2.PNG

Aflyst: Dansk-arabisk fest

I samarbejde mellem Globen i Lindehøj Kirke og Greater Love i Vigerslev Kirke inviteres til:

Dansk-Arabisk Fest!

Kom og vær med når vi mødes på tværs af sprog og kultur. Festen begynder med en dansk-arabisk gudstjeneste og fortsætter med kaffe, hygge og forskellige indslag, inden der til sidst er aftensmad.

Tilmelding senest mandag d. 20. april til Henrik Laursen: heal@km.dk / 22 48 01 41

Søndag d. 26/4 kl. 15-19

Vigerslev%20kirke_edited.jpg

Vigerslev Kirke

Lykkebovej 1, 2500 Valby

H%C3%83%C2%A6nder_i_HG_edited.jpg

UDSKUDT Kulturbazar

Grundet det nye forsamlingsforbud pr. 26/10-20 er Kulturbazaren udskudt på ubestemt tid.
Datoen vil fremgå heraf siden, så snart den er fastlagt.

I samarbejde med Haraldskirken og Vores HG inviterer Tværkulturel Kirke til kulturbazar.

Til kulturbazaren vil du blive præsenteret for mange arrangementer, foreninger og aktive personer i Høje Gladsaxe.

I forlængelse af kulturbazaren vil der være middag. Ønsker du at deltage i middagen kan du reservere billetter hos Ida på idt@km.dk.

Grundet det nye forsamlingsforbud pr. 9/9-20 er Gå for Børn udskudt til foråret 2021. Datoen vil fremgå heraf siden, så snart den er fastlagt.

Torsdag d. 12/11 kl. 17:30

haraldskirken%20logo_edited.jpg