FOREDRAG

Dig & Mig - og det vi tror på  Facebook Event.png

Dig & Mig

- Og det vi tror på

Gensidig forståelse og respekt for religiøs mangfoldighed er essentiel i mødet med vores medmennesker og er en forudsætning for at leve i fredelig sameksistens.

Til dette arrangement inviteres repræsentanter fra jødedom, kristendom og islam til at fortælle om deres religion.

Ideen er ikke, at vi er eller skal være ens, men at vi kender til det, der betyder noget hos hinanden.

Intentionen er at skabe dialog og viden om de tre monoteistiske religioners baggrund og traditioner, så der kan opbygges en gensidig forståelse for hinandens tro som en meningsbærende dimension i livet.

Afholdes tre gange i foråret 2023

logo hvidt_edited.jpg

Høje Gladsaxe

Høje Gladsaxe Torv 3,
2860 Søborg

merna yousef_kvadrat.jpg

Med fremmede øjne

Hvordan er det at komme til Danmark som kristen med en anden kulturel baggrund?

Merna Yousef kom til Danmark som kristen flygtning og vil som foredragsholder dele sin historie og fortælle om mødet med Danmark og den danske kirke. Hendes fortælling illustrerer kirkernes vigtige rolle i forhold til integration – ikke kun integration ind i kirkelivet, men også ind i samfundet generelt.

Merna Yousef flygtede fra Irak sammen med sin mor og søster. Hun kom til Danmark i 2001 som 13-årig efter at have været på flugt i fem år. I dag bor Merna i Gentofte, er HF-studerende og har en datter på 6 år.

Merna berører sine tilhørere, når hun med optimisme og håb fortæller om sit bardoms- og ungdomsliv på flugt.

Løbende

haraldskirken%20logo_edited.jpg

Haraldskirken

Høje Gladsaxe Torv 3,
2860 Søborg

Emile Djonga_kvadrat.jpg

Med fremmede øjne

Hvordan er det at komme til Danmark som kristen med en anden kulturel baggrund?

Emile Djonga Samba kom til Danmark som kristen flygtning og vil som foredragsholder dele sin historie og fortælle om mødet med Danmark og den danske kirke. Hans fortælling illustrerer kirkernes vigtige rolle i forhold til integration – ikke kun integration ind i kirkelivet, men også ind i samfundet generelt.

Emile Djonga Samba er oprindeligt fra DR Congo, men kom til Danmark som flygtning i 2010. Til dagligt bor Emile i Haderslev og arbejder som social- og sundhedshjælper i hjemmeplejen.

Trods Emiles barske historie fortæller han med humor og krydrer sine fortællinger med små hverdagsanekdoter fra livet i Danmark.

Løbende

20200424_103625-oprettet.jpg